Lirik lagu


Bersaksi cinta diatas cinta
Dalam alunan tasbih ku ini
Menerka hati yang tersembunyi
Berteman dimalam sunyi penuh do’a

Sebut nama Mu terukir merdu
Tertulis dalam sajadah cinta
Tetapkan pilihan sebagai teman
Kekal abadi hingga akhir zaman

Istikharah cinta memanggilku
Memohon petunjukmu
satu nama teman setia
Naluriku berkata

Dipenantian luahan rasa
Teguh satu pilihan
Pemenuh separuh nafasku
Dalam mahabbah rindu

diistikharah cinta

by, lirik lagu Istikharah cinta (Sigma)

Advertisements

Salam

Saat kepala sakit kena migrain, layan lagu jap. Terima kasih kepada seorang rakan YM yang sudi memberikan “ubat” migrain. Aku akan cuba. Thanks.

Semalam dengar lagu ini, best juga sebenarnya. Layan jelah. Sebelum ni dengar tapi tak menghayati. ceh. Bila dihayati, ada sesuatu yang perlu disuratkan. Bukan sahaja soal pokok utama lagu ini iaitu cinta tapi ada perkara lain lagi. ada dua versi, kawan sebilik aku lagi suka dengar lagu lama lagu ni yang ala-ala dangdut. So, cari je la di you tube.

selayaknya engkau tahu
betapa ku mencintaimu
kau tenangkanku dari mimpi burukku
selayaknya kau mengerti
betapa engkau ku kagumi
kau telah tinggal di dalam palung hati

betapa hancur hatiku
melihat engkau bersamanya
namun ku mencoba tuk tegar menghadapinya

jangan kau menangis lagi
tak sanggup aku melihatnya

sekarang kau pilih diriku atau dirinya
kau tuliskan cerita tentang engkau dan dia

yg membuat hatiku semakin terluka
sudah usai sudah cerita engkau dan aku
ku anggap sebagai bingkisan kalbu

ku tulis cerita tentang aku dan dia
sehingga membuatmu terluka
sudah usai sudah, jangan menangis lagi
kurasa sampailah di sini

Artis : Kangen Band

Lagu : Tentang Aku, Kau, dan Dia (Usai Sudah)

Salam

Selesai sudah Majlis Perasmian progam aku, maaf lambat update di blog ni. Faham2lah laptop sejak kebelakangan ni “sakit-sakit”. Jadi  susah juga online sebenarnya. Buat kerja pun lagilah payah. 30hb ni majlis penutup dan majlis berbuka sekali untuk aku punya program.

Pengalaman jadi pengarah program untuk majlis perasmian akan diperbaiki lagi. Memang banyak kekalutan semasa majlis tu. Tapi takpa, itu dugaan pertama aku. Lagipun semua AJK Pelaksana kebanyakkannya pelajar Semester 1 dan pendedahan sengaja aku berikan untuk mereka teruskan perjuangan selama mana menuntut di UPSI ni. Tahniah aku ucapkan.

Walau pun pelbagai komitmen lain mereka terpaksa hadapi namun tumpuan pada program sedikit sebanyak membuahkan hasil yang diharapkan. Kesilapan kecil biasalah berlaku. Apa yang penting sebagai pengajaran untuk program mendatang. Teruskan usaha anda.

1.56pm

24.08.09

KUO

Salam

Sudah lama bah aku cari lagu ni, pernah terdengar masa balik semporna hari tu. Aku suka dengan lagu bukan liriknya. Tapi ok juga bah liriknya. Ni lagu bajau. ndak taulah bajau jenis apa, klau bajau jenis aku ni lain. beza sikit perkataan tapi fahamlah juga. hehe..layan jak bah lagu bajau ni…lagu ni mengisahkan lelaki yang ditinggalkan kekasihnya akibat perempuan ni bertunang dengan lelaki lain. ndak taulah sebab apa, lirik lagu ni tak menjelaskan sangat keseluruhannya….hehe

Danda taga tunang ( Perempuan tunangan orang)
by, TMboyz

aku ma tong pantan, ngahangad bulan
mamikil parondong tudju ni si dayang
piddi sinandalan danda taga tunang

tangis ku lasa, imbal ta sandalan
entom ku sidja remembrance nu tag ku
sing sing pa muwan ni allow sangom tandingku
iya na naan pengentoman ku ma kau
bolero du ba dayang pikilanku

bang kau lai na dayang ta kawinan
aku ma luma mag tangisan
bang iyan bey pa nungbas ma aku eh tuhan
hambey ta mag dikayu suratan

sumpey na aku laasa ngabut toa
bang sikiya kau ru lasa ta koddoh ku handa

tampol na lasa suratan si lalla
sabab kau lai na ba taga halla

Assalamualaikum

Mencari seseorang untuk dijadikan permaisuri hidup (isteri) yang didambakan seorang lelaki ke arah mendapat rahmat Allah bukan sesuatu yang mudah. Pastinya wanita solehah impian menjadi tumpuan bagi kehidupan yang diredhai. Bukan sekadar teman hidup bahkan untuk bersama-sama menzahirkan impian hidup ke arah zuriat yang mewarisi ciri-ciri Islam yang disarankan dan diseru oleh agama.

Apa pun, bagi diri seorang lelaki mencari permaisuri hidup itu memerlukan diri lelaki seperti wanita impiannya. Bukan syarat cuma sebagai kelengkapan dalam menghadapi dugaan hidup yang lebih mencabar. Justeru, lelaki soleh akan ketemu wanita solehah impiannya. Berusahalah…Wanita solehah impianmu sedang menanti.

Permaisuri Hatiku

Di antara kekasih pilihan dihati
Punyai budi penghias diri
Wajahnya lembut biasan perkerti yang tinggi
Indahnya perhiasan dunia
Diantara diriku juga diri-mu Hanya mengharapkan cinta yang Satu Ku kan binakan mahligai impian-mu
Oh.. sayang ikhlaskanlah hati-mu

Malumu bernilai
Katamu berhikmah
Hatimu tulus suci dan murni
Hanya diri yang halal
Engkau serahkan segala
Untuk mencari redha Allah

Benarlah cinta buta melalaikan
Tanpa memikirkan batas syariatnya
Semuanya itu hanya ujian didunia
Ia adalah mahar untuk kita ke syurga

Oh? Kau Permaisuri di hati-ku
Di dunia ini engkau penghibur
Menjunjung kasih amanah Ilahi
Ku pasti akan terus menyayangi
Terima kasih ucapan ku beri
Kau hadiahkan ku cahaya hati
Ku pimpin tangan-mu oh kasih meniti hari
Semoga kita dapat bersama
Sampai kepada-Nya disyurga sana

Tuhan kekalkanlah
Permaisuri hati ku
Untuk menemani dalam mengapai cinta-Mu

lagu :Permaisuri Hatiku
by : Hijjaz

P/S : orang lain yang tidak kenal kita pasti akan berkata bukan-bukan tentang kita, apabila kenal kita pasti orang lain akan tahu kita bagaimana.  lirik lagu ini sedikit menyentuh siapa kita sebenarnya……….

Marah Bukan Sifatku


Ku tidak pernah meminta mu

Untuk mengasihi ku

Dan apatah lagi mengasihani ku

Juga tidak sama sekali

Kusedar sebenarnya kita tiada pertalian

Cuma satu arah serta satu tujuan

Mencari keberkatan-Nya


Aku terkenangkan

Saat manis dulu

Tak pernah kau meninggi suara

Bila bertanya

Keras hanyalah luaranku

Lembut tetap di dalam hati

Marah habis setakat itu

Tak kubiar berpanjangan

Biar aku berdiam diri

Dengan hati yang remuk redam

Kau tak usah lagi bertanya

Tak ku bersuara


Aku masih mampu tersenyum

Walau hati terluka

Mungkin hari ini duka untuk aku

Esok belum tentu



lagu : Marah Bukan Sifatku
by : Newboyz

Menunggumu

Aku menunggumu kekasihku

Di dalam sebuah cinta

Terdapat bahasa

Yang mengalun indah
Mengisi jiwa
Merindukan kisah
Kita berdua
Yang tak pernah bisa
Akan terlupa

Bila rindu ini masih milikmu
Kuhadirkan sebuah tanya untukmu
Harus berapa lama aku menunggumu
Aku menunggumu

Di dalam masa indah
Saat bersamamu
Yang tak pernah bisa
Akan terlupa
Pandangan matanya
Menghancurkan jiwa
Dengan segenap cinta
Aku bertanya

Aku menunggumu
Dalam hati ku menunggu
Dalam hati ku menunggu
Aku…
Dalam lelah ku menunggu
Dalam letih ku menunggu
Aku…
Masih menunggu

Bila rindu ini masih milikmu
Kuhadirkan sebuah…
Harus berapa lama, harus berapa lama
Aku menunggumu, aku menunggumu
Aku menunggu…aku menunggumu

lagu : Menunggumu
by : Chrisye Feat Peterpan

Laman Berikutnya »