Assalamualaikum

Pilihan Raya Kampus sudah semakin berada pada tahap ‘panas’ ketika ini. Sehari saja lagi semua calon dan jentera akan berkempen untuk menyakinkan mahasiswa/i Upsi memilih mereka sebagai pemimpin kelak. Setiap malam sejak gendang ‘perang’ PRK dibunyikan, sebagai ‘penasihat’ calon iaitu rakan aku sendiri sibuk untuk melancarkan kempen, tampal dan gantung poster. Dalam masa yang sama boleh dikatakan ‘seronok’ tatkala memerhatikan suasana Rapat Umum oleh calon selain diberi peluang bercakap kepada mahasiswa/i, provokasi tidak lekang dalam dunia politik baik dalam dan luar kampus.

Esok, 21.02.2011 adalah hari membuang undi untuk menentukan siapakah yang layak menerajui MPP kali ini. Lima parti bersaing antara satu sama lain, dan wujudnya persaingan yang agak sengit dengan kerusi umum sahaja yang  lima kerusi yang dipertandingkan direbut oleh 17 calon dari lima parti ini. Calon aku, boleh lihat di bawah sebagai calon UMUM. Aku ketepikan seketika prinsip aku untuk aku memberi laluan menjadi ‘penasihat’ kepada rakan aku yang aku rasakan mampu untuk bekerja nanti. Aku sudah bersama dia mengharungi dunia JMK Kuo selama satu sesi dan banyak program yang telah dianjurkan dapat dilaksanakan sebaiknya oleh rakan ni. Atas dasar itu, aku percaya dia mampu menggerakkan perjuagan kebajikan mahasiswa/i khususnya dengan lebih baik lagi.

 

NAZIRAH ADILAH BINTI SAMSUL BAHARIM

CALON UMUM

SELAMAT MENGUNDI, PILIHLAH CALON BERDASARKAN KELAYAKAN