Assalamualaikum

Hari ini Pilihan Raya Kampus Upsi sudah bermula untuk penamaan calon yang berlangsung di Bitara Siswa sekitar pukul 8 pagi hingga 1.oo petang. Aku tak dapat menjadi pencadang/penyokong kepada rakan calon yang bakal bertanding untuk PRK kali ini disebabkn kuliah dari pagi hinggalah ke petang. Petang tadi pula menghadiri taklimat praktikum bersama Penyelaras program Pengajian Malaysia.

Berpeluang bertemu rakan di ruang legar Bitara Siswa untuk mengetahui perkembangan perjalanan penamaan calon pada hari ini. Pertemuan dengan rakan dan beberapa rakan lain yang turut memberi sokongan sedikit sebanyak melegakan disaat pihak lawan melalui laman sosial bertungkus lumus emcari pengikut sejak semalam.

Apa pun, masih terlalu awal meramalkan sesuatu yang bakal berlaku. PRK kali ini sungguh sengit selepas syarat menjadi calon iaitu perlu mengikuti kursus kepimpinan dibatalkan oleh pihak Upsi. Justeru, membuka peluang kepada sesiapa saja untuk menjadi calon. Apa yang dimaklumkan oleh rakan yang bertanding ini, 5 kerusi sahaja lebih kurang 24 calon yang bertanding. Sengit-sengit. Malam ini juga, aku menerima mesej makluman akan ada rapat umum di kolej aku menginap ni. Kita bakal saksikan karenah semua ini.

P/s ; Atas perjuangan seorang rakan, prinsip diketepikan seketika